Inspirujte se drahými kameny při výrobě s epoxidovou pryskyřicí
Dochází vám nápady, jaké barevné kombinace využít na výrobu epoxidových desek, hodin či jiných produktů? Inspirujte se drahými kameny.
V dnešním článku vám představím pár kamenů, kterými se lze inspirovat a vytvořit podobné barevné kombinace s epoxidovou pryskyřicí za pomoci metalických prášků a pigmentů. Na závěr vám také poradím (ze své zkušenosti), na co si dát pozor, a jak jednotlivé barevné kombinace míchat.
Důležitá poznámka: kameny, které zde v tomto článku uvidíte, jsou mého táty, který je kromě jiného, také vášnivým sběratelem drahých kamenů. Ke každému kameni zná celý příběh, každý sám našel, vyleštil.. a ke každému by vám určitě řekl více než já, ale jsme tu kvůli epoxidu, nikoli kvůli kamenům.
Achát
Barvy pro inspiraci do epoxidu:
-
Jemně růžová
-
Korálová červená
-
Tóny terakoty
-
Mléčně bílá nebo světle šedá
Barvy jsou hodně výrazné, hodí se více do designu, kde chcete větší "zběsilé" barvy, ale také do projektů, které si žádají více výrazný a zajímavý epoxid, který na první dobrou každého zaujme.
Baryt
Barvy pro inspiraci do epoxidu:
-
Světle béžová
-
Písková
-
Jemná okrová
-
Krémově bílá
Vhodné pro jemné přírodní tóny a rustikální epoxidové projekty s dřevem – ideální pro teplé, uklidňující interiéry.
Ametyst
Barvy pro inspiraci do epoxidu:
-
Sytá fialová až purpurová
-
Stříbřitá nebo světle šedá
-
Kouřová bílá
-
Krémově béžové okraje
Ideální pro luxusně laděné designy – epoxidové zalévání s fialovým pigmentem působí královsky, hodí se např. pro konferenční stolky s elegantním dojmem.
Natrolit
Barvy pro inspiraci do epoxidu:
-
Šedá
-
Stříbrná
-
Světle růžová
-
Krémová
- Zlatavá
Ideální pro designy, které si nevyžadují tolik barev. Barvy (kromě růžové) jsou více zemité, ale také se budou hodit do jakéhokoli interiéru.
jak postupovat při míchání metalických prášků do epoxidové pryskyřice?
Jak jsem již na úvodu zmiňovala, přidám také pár svých zkušeností, jak pracovat s epoxidovou pryskyřicí.
Zásadní je odchytat, kdy je pryskyřice už více tuhá, ale ještě dostatečně tekutá, aby se dala vylévat. Já pracuji nejčastěji s pryskyřicí od Den Braven, kde je má zkušenost taková, že když ráno začnu míchat pryskyřici, k večeru dosáhnu kýženého stavu pryskyřice.
Je důležité však dbát na to, že pokud je pryskyřice například do 5 cm tloušťky a vy mícháte pryskyřici v nádobě, kde máte 15 cm tloušťku, bude se pryskyřice chovat jinak a je dost možné, že se vytvrdí o hodně rychleji. (Takto jsem nedávno ztratila asi 7 litrů pryskyřice).
Za sebe doporučuji nejprve vylít jednu (hlavní) barvu. Ostatní odstíny si namíchat, ale nalít například jen malé vrstvy do nádob nebo využít láhve od pití, které nemají velký průměr.
Jakmile vylijete první vrstvu, můžete počkat několik hodin, doporučuji chodit kontrolovat stav, a jakmile je pryskyřice už více tuhá, nalijete do první vrstvy. Díky tomu získáte například efekt žil na achátu nebo jednotlivých vrstev v ametystu - pryskyřice se už nesmíchá a nevznikne vám jedna barva.
Na e-shopu máme více článků na toto téma, tak mrkněte :-).